Over stichting NJF

Stichting NJF is een overkoepelende stichting waarmee we zekerheid willen geven aan (potentiële nieuwe) organisatoren van het jaarlijks terugkerend Nederlands Jongleerfestival en/of andere festivals/jongleerdagen. Hierbij dragen wij als overkoepelend orgaan bij aan de stabiliteit en continuïteit van circusprojecten in Nederland. Denk hierbij aan het Nederlands Jongleer Festival, Delftse Jongleerdag en andere circus dagen.

Om te zorgen dat potentiële organisatoren gemakkelijk in kunnen stappen en voldoende informatie hebben, over het organiseren van circusprojecten, verzorgen wij verschillende activiteiten. De activiteiten die op de planning staan zijn als volgt:

• Workshops over het organiseren van een jongleerfestival tijdens andere festivals/circusdagen.

• Meeloopdagen met de huidige organisatie van het Nederlands Jongleerfestival.

• Een tijdlijn aanleveren van beoogde deadlines voor het organiseren van het Nederlands Jongleerfestival.

• Een handboek met daarin tips en informatie over wat benodigd is om een jongleerfestival te organiseren.

• Een website met informatie over de stichting NJF.

• Meerdere media over het Nederlands Jongleerfestival.

• Verscheidene feedbackmomenten met het huidige organiserende team van het Nederlands Jongleerfestival. Waarbij de volgende punten aan bod komen:

• De locatie van het Nederlands Jongleerfestival.

• De beoogde financiën van de huidige editie.

• Promotie voor het Nederlands Jongleerfestival.